Chiptuning

Chip tuning Lodz

1. Podstawy

Nowoczesne silniki spalinowe sterowane są za pomocą systemów elektronicznych które zastąpiły układy mechaniczne, czy pneumatyczne oferując znacznie dokładniejszą kontrolę nad wszystkimi parametrami pracy. Nie jest to już jeden centralny komputer a cała sieć złożona ze czujników, sterowników silnika, skrzyni biegów, systemów kontroli trakcji, ABS, etc. Moduły te komunikują się stale ze sobą i na podstawie danych uzyskanych z czujników ustalają optymalne ustawienia dla elementów mechanicznych. Optymalne według producenta ale niekoniecznie według użytkownika, stąd częsta potrzeba modyfikacji parametrów pracy czy to silnika czy innego systemu. Wiąże się z koniecznością zmiany oprogramowania znajdującego się w module obsługującym dany system. To właśnie jest CHIPTUNING ŁÓDŹ.

Każdy elektroniczny sterownik w samochodzie to nic innego jak komputer zbierający dane z czujników umieszczonych w pojeździe i na ich podstawie sterujący elementami wykonawczymi. To w jaki sposób mają pracować elementy układu wtryskowego i dolotowego, skrzynia biegów czy kontrola trakcji ustalone jest przez producenta za pomocą tablic wartości tzw. map.

Średnio pamięć sterownika silnika zawiera setki takich map i tysiące pojedynczych wartości. To właśnie odpowiednia zmiana danych w mapach w efekcie powoduje zmiany w pracy elementów mechanicznych. Techniczna metoda tej zmiany jest różna dla różnych generacji sterowników (wymiana pamięci, przeprogramowanie jej z zewnątrz bez fizycznej ingerencji) i nie ma najmniejszego znaczenia. To logiczna zawartość pamięci i sposób w jaki została zmieniona decyduje o efektach tuningu. A więc o efektach… przyjęło się, że dzięki tuningowi:

Zwiększymy moc i moment obrotowy silnika dzięki czemu uzyskamy wzrost dynamiki pojazdu.
Oczywiście to najczęstszy ale nie jedyny cel modyfikacji. Mając dostęp do najdrobniejszych szczegółów sterowania silnikiem możemy:

  • zmienić charakterystykę mocy/momentu w dowolnym zakresie obrotowym
  • zwiększyć zakres uzyskiwanych prędkości obrotowych
  • zredukować zużycie paliwa
  • „dostroić” elektronikę do wykonanych wcześniej modyfikacji mechanicznych
  • dopasować parametry pracy do innych źródeł zasilania (LPG, BioDiesel)

    Nadrzędnym celem jest tutaj przystosowanie samochodu do indywidualnych wymagań użytkownika (nawet najbardziej nietypowych). Uniwersalne rozwiązania zawsze będą dalekie od ideału – oczekiwania kierowcy który często używa samochodu do ciągnięcia przyczepy z jachtem będą zawsze inne od wymagań kierowcy auta używanego do sportu. Dwa samochody z tą samą jednostką napędową mogą zyskać całkowicie odmienny charakter dzięki jedynie indywidualizacji oprogramowania.

    2. Jak to robimy

    Sprawą podstawową przed jakąkolwiek ingerencją w oprogramowanie jest diagnostyka.
    Dysponujemy zarówno uniwersalnymi urządzeniami diagnostycznymi jak i testerami fabrycznymi co pozwala ustalić sprawność wszystkich systemów w samochodach i usunąć ewentualne usterki. Stuprocentowa sprawność wszystkich elementów sterowania jak i wykonawczych jest warunkiem wykonania udanej modyfikacji.

    Krokiem następnym jest odczytanie oryginalnego oprogramowania z pamięci interesującego nas sterownika. W zależności od jego budowy pamięć musi zostać zdemontowana za pomocą specjalistycznego sprzętu lub może zostać odczytana z zewnątrz.

    Czas na modyfikacje: Odpowiednie oprogramowanie pozwala nam przedstawić zawartość programu sterującego w postaci szeregu wartości hexadecymalnych lub graficznej i dowolnie je zmieniać.

        

    Hamownia podwoziowa jest nieocenionym narzędziem w procesie „strojenia” map. Umożliwia przedstawienie w formie wykresu moc i moment obrotowy silnika a także takie wartości jak stosunek paliwa do powietrza, temperaturę oleju, spalin czy ciśnienie doładowania. Skutki wszelkich zmian w programie sterującym mają swoje realne odzwierciedlenie na wykresach.

        Operacja zakończona zostaje po uzyskaniu satysfakcjonującego Klienta efektu.

    3. Dlaczego nie fabrycznie

    Głównym celem koncernów motoryzacyjnych jest stworzenie produktu odpowiedniego dla jak największej rzeszy klientów. Mimo podziału na klasy i mnogości opcji silnikowych samochody zawsze są dziełem kompromisu tak by spełnić różne oczekiwania odbiorcy końcowego. Towar ma być „wystarczająco dobry dla każdego” i tylko tyle. Bardzo istotnym zagadnieniem jest konieczność przyjęcia założenia, że użytkownik nie będzie przestrzegał zasad eksploatacji i obsługi pojazdu oraz wzięcie pod uwagę możliwości stosowania niskich jakościowo paliw i środków eksploatacyjnych. Najprostszą metodą uniknięcia awarii z tym związanych jest ograniczenie obciążeń pewnych elementów kosztem oczywiście ograniczenia osiągów.
    Pomijanym często faktem jest rozbieżność parametrów uzyskiwanych nawet przez fabrycznie nowe i teoretycznie identyczne jednostki. Otóż nawet fabrycznie nowe silniki nie są idealnie takie same, spełniają pewne normy jakościowe ale różnice w osiągach poszczególnych egzgemplarzy mogą być dość znaczne. Rzadkim zjawiskiem jest by silnik generował dokładnie deklarowaną przez producenta moc a wahania mogą sięgać nawet kilkunastu procent. Przy wielkoseryjnej produkcji nie ma miejsca na „strojenie” oprogramowania do każdego egzemplarza; jest ono uśrednione tak by współpracowało prawidłowo z każdą jednostką.
    Najważniejszym ograniczeniem dla producentów są jednak coraz bardziej rygorystyczne normy spalin i co się w pewien sposób z tym wiąże – zużycie paliwa. O ile w autach przeznaczonych „na ulice” nadal ma to znaczenie to w wykorzystaniu „sportowym” limity te nie obowiązują.

    4. Efekty

    Czego się spodziewać po modyfikacjach elektroniki? Nie da się przyjąć sztywnych założeń. Załóżmy, że celem jest uzyskanie jak najmocniejszego silnika. W wielkim uproszczeniu za pomocą tylko zmian w oprogramowaniu możemy zwiększyć wartości mocy i momentu obr. o:

  • 10% dla silników wolnossących
  • 20% dla benzynowych silników doładowanych
  • 30% dla doładowanych silników diesla

Powyższe wartości są tylko poglądowe i znacznie się różnią w zależności od marki, typu silnika czy nawet egzemplarza.

Oczywiście przy zastosowaniu zmian mechanicznych otwierają się znacznie większe możliwości.
Co do modyfikacji mających na celu redukcję zużycia paliwa (turbodiesle) udaje się uzyskać około 10% spadek przy jednoczesnym podniesieniu mocy.

Nasza oferta na chiptuning Łódź daje możliwość zwiększenia mocy pojazdu. Profesjonalnie przeprowadzony przez nas chiptuning Łódź daje świetne rezultaty i warto postawić na takie modyfikacje, gdyż zwiększenie możliwości silnika pozwala na komfortowe przemieszczanie się autem. Obecnie w pojazdach do sterowania silnika używa się nowoczesnych układ elektronicznych, które kontrolują wszystkie parametry, a chip tuning Łódź daje możliwość i spasowania w taki sposób, aby uzyskać większą moc auta bez uszkodzenia pojazdu. Naprawdę warto postawić na chip tuning Łódź realizowany przez specjalistów o odpowiednich kwalifikacjach do takich prac, gdyż taki chiptuning gwarantuje osiągnięcie świetnych rezultatów i duże zmiany w związku ze skorzystaniem z takiej właśnie oferty. Posiadamy najlepszą ofertę na chip tuning Łódź.

Chip tuning – czy to jest bezpieczne dla silnika?

Chiptuning Łódź polega na przeprogramowaniu sterownika i zmianę plików, które odpowiadają za pracę silnika w konkretnym aucie w taki sposób, aby wydobyć z samochodów maksymalną moc. Usługi takie mają na celu zwiększenie mocy oraz momentu obrotowego generowanego przez silnik spalinowy w konkretnym pojeździe. Takie modyfikacje są w pełni bezpieczne dla pojazdu mimo, że zwiększają zużycie paliwa. Zwiększanie mocy poprzez chiptuning odbywa się bowiem pod odpowiednim nadzorem i stałą kontrolą. Skorzystanie z naszych usług nie doprowadzi tym samym do uszkodzenia silnika w aucie i wprowadzi w nim duże zmiany. Zmiana oprogramowania daje znakomite rezultaty i podnosi kulturę pracy silnika. W przypadku każdego samochodu osiągnięta zostanie większa moc i korzystanie z niego będzie przyjemniejsze. Silnik dodatkowo nie będzie nadwyrężony. Dostępna jest u nas również hamownia, na której oceniane są efekty naszych prac i wprowadzone zmiany. Proponowany przez nas chip tuning Łódź oraz zmiany oprogramowania są wykonywane pod nadzorem i są bezpieczne dla wszystkich samochodów. Korzystając z nas wybierasz liderów na rynku, którzy wprowadzają skuteczne zmiany i modyfikacje.

Chip tuning Łódź – o ile można zwiększyć moc silnika?

Zwiększenie mocy samochodów jest możliwe praktycznie zawsze, a dokładne rezultaty zależą od konkretnego pojazdu. Nie każdy samochód w ten sam sposób reaguje na chip tuning. Niektóre z pojazdów są bardziej wrażliwe na modyfikacje i pozwalają na mniejsze zwiększenie mocy. Za każdym razem jednak skorzystanie z naszych usług jest bezpieczne, a chip tuning przynosi efekty. Prowadzona przez nas diagnostyka daje możliwość określenia o ile zwiększenie mocy silników będzie możliwe, aby tuning ich nie uszkodził. U nas możesz również wyrazić zgodę na usunięcie DPF, co także wpłynie na większą moc auta i również jest to tuning. Chiptuning Łódź jest bardzo atrakcyjnym sposobem na zwiększenie mocy auta, oraz zmniejszenie zużycia paliwa. Możliwe do uzyskania efekty można sprawdzić w Katalogu Mocy

Oferujemy profesjonalny chiptuning Łódź

Nasz chiptuning Łódź proponowany dla samochodów jest za każdym razem wykonywany na profesjonalnym sprzęcie. Wszystkie modyfikacje i cały chiptuning Łódź przeprowadzamy w oparciu o najlepsze urządzenia, które gwarantują bezpieczeństwo. Wszyscy posiadacze samochodów, którzy chcą korzystać z większej mocy powinni postawić na naszą ofertę. Skorzystanie z naszych usług w celu tuningu auta jest korzystne, a nasze modyfikacje samochodów i chiptuning w pełni bezpieczne dla silników. Nasza firma pomoże w usprawnieniu samochodu poprzez odpowiedni serwis i szeroki wachlarz usług. Zapraszamy do wybrania naszej firmy i postawienia na nasz profesjonalny serwis poprzez skontaktowanie się z nami. Jesteśmy jednymi z liderów na rynku jeżeli chodzi o chiptuning i modyfikacje i zapraszamy do naszego serwisu i postawienia na nasze usługi.